Use este identificador para citar ou linkar para este item:
https://www.arca.fiocruz.br/handle/icict/50890
Tipo de documento
ArtigoDireito Autoral
Acesso aberto
Coleções
- IOC - Artigos de Periódicos [12500]
Metadata
Mostrar registro completo
FAMILY, SCHOOL AND EDUCATORS: IMPORTANT PILLARS IN THE PERCEPTION OF CHILDHOOD DEPRESSION
Autor(es)
Afiliação
Fundação Oswaldo Cruz. Instituto Oswaldo Cruz. Pós-graduação em Ensino em Biociências e Saúde. Laboratório de Inovações em Terapias, Ensino e Bioprodutos. Rio de Janeiro, RJ, Brasil. Rio de Janeiro, RJ, Brasil.
Fundação Oswaldo Cruz. Instituto Oswaldo Cruz. Pós-graduação em Ensino em Biociências e Saúde. Laboratório de Inovações em Terapias, Ensino e Bioprodutos. Rio de Janeiro, RJ, Brasil. Rio de Janeiro, RJ, Brasil.
Fundação Oswaldo Cruz. Instituto Oswaldo Cruz. Pós-graduação em Ensino em Biociências e Saúde. Laboratório de Inovações em Terapias, Ensino e Bioprodutos. Rio de Janeiro, RJ, Brasil. Rio de Janeiro, RJ, Brasil.
Resumo em Inglês
Currently, mental health professionals say that there is no doubt about the
existence of depression in children, who can even be affected at preschool
age. Therefore, the perception of the family, school and educators is important
to assist in early diagnosis, as well as in treatment. This article
aims to carry out a literature review on depression in children, seeking statistical
data published in Brazil, between 1995 and 2018, a period of 23
years. Scientific articles were investigated through the databases, Scielo,
PubMed, PePSIC and Academic Google, resulting in 18 articles found. It is
concluded that there is little research on the subject in Brazil, emphasizing
the importance of the perception of the family, school and educators.
Compartilhar