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Tipo de documento
ArtigoDireito Autoral
Acesso aberto
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- IFF - Artigos de Periódicos [1263]
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PEDIATRIC SEPSIS RESEARCH: WHERE ARE WE AND WHERE ARE WE GOING?
Autor(es)
Afiliação
Universidade Federal do Rio de Janeiro. Centro de Ciências da Saúde. Instituto de Puericultura e Pediatria Martagão Gesteira. Rio de Janeiro, RJ, Brasil / Fundação Oswaldo Cruz. Instituto Nacional de Saúde da Mulher, da Criança e do Adolescente Fernandes Figueira. Departamento de Pediatria. Rio de Janeiro, RJ, Brasil.
Fundação Oswaldo Cruz. Instituto Nacional de Saúde da Mulher, da Criança e do Adolescente Fernandes Figueira. Departamento de Pediatria. Rio de Janeiro, RJ, Brasil / Hospital Estadual da Criança. Departamento de Pediatria. Rio de Janeiro, RJ, Brasil.
Fundação Oswaldo Cruz. Instituto Nacional de Saúde da Mulher, da Criança e do Adolescente Fernandes Figueira. Departamento de Pediatria. Rio de Janeiro, RJ, Brasil / Instituto D'Or de Pesquisa e Ensino. Departamento de Pediatria. Rio de Janeiro, RJ, Brasil.
Instituto D'Or de Pesquisa e Ensino. Departamento de Pediatria. Rio de Janeiro, RJ, Brasil.
Fundação Oswaldo Cruz. Instituto Nacional de Saúde da Mulher, da Criança e do Adolescente Fernandes Figueira. Departamento de Pediatria. Rio de Janeiro, RJ, Brasil / Hospital Estadual da Criança. Departamento de Pediatria. Rio de Janeiro, RJ, Brasil.
Fundação Oswaldo Cruz. Instituto Nacional de Saúde da Mulher, da Criança e do Adolescente Fernandes Figueira. Departamento de Pediatria. Rio de Janeiro, RJ, Brasil / Instituto D'Or de Pesquisa e Ensino. Departamento de Pediatria. Rio de Janeiro, RJ, Brasil.
Instituto D'Or de Pesquisa e Ensino. Departamento de Pediatria. Rio de Janeiro, RJ, Brasil.
Resumo em Inglês
Sepsis continues to be one of the leading causes of admission to the Pediatric Intensive Care Unit, representing a great challenge for researchers and healthcare staff. This mini review aims to assess research on pediatric sepsis over the years. Of the 2,698 articles retrieved from the Scopus database, the 100 most cited were selected (50 published since 2000 and 50 published since 2016). The most cited studies, published in the 21st century, are highlighted, with their main findings and perspectives.
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