Please use this identifier to cite or link to this item:
https://www.arca.fiocruz.br/handle/icict/17282
AQUI, DOIDO VARRIDO NÃO VAI PRA DEBAIXO DO TAPETE
Alternative title
Here, it is not swept under the rugAffilliation
Sem afiliação.
Fundação Oswaldo Cruz. Escola Nacional de Saúde Pública Sergio Arouca. Laboratório de Estudos e Pesquisas em Saúde Mental e Atenção Psicossocial. Rio de Janeiro, RJ, Brasil.
Fundação Oswaldo Cruz. Escola Nacional de Saúde Pública Sergio Arouca. Laboratório de Estudos e Pesquisas em Saúde Mental e Atenção Psicossocial. Rio de Janeiro, RJ, Brasil.
Abstract in Portuguese
Rodrigo Séllos estava no primeiro período de cinema na UFF quando decidiu registrar o dia a dia dos usuários do Serviço de Atenção Diária do Espaço Aberto ao Tempo, do Instituto Municipal Nise da Silveira, localizado no Engenho de Dentro, na cidade do Rio de Janeiro. Em 2005, durante seis meses, Rodrigo freqüentou o instituto conversando e gravando com usuários, psicólogos, psiquiatras, funcionários e familiares. Esse material foi mostrado ao amigo Rená Tardim, estudante de jornalismo da Uerj, e os dois decidiram deixar as fitas descansarem enquanto amadureciam, estudavam e aprendiam mais em suas faculdades.
Abstract
Rodrigo Séllos had just entered the undergraduate film program at the Fluminense Federal University (Universidade Federal Fluminense) when he decided to record the everyday user experience at the “Space Open to Time” daycare service. The facility is part of the Nise da Silveira Municipal Institute in the Engenho de Dentro neighborhood of Rio de Janeiro, Brazil. Séllos visited the institute over a six-month period in 2005, and he filmed his conversations with the daycare users, their relatives, psychologists, psychiatrists, and other employees. He showed the films to a friend, Rená Tardin, who was a journalism student at the State University of Rio de Janeiro (Universidade Estadual do Rio de Janeiro). The two students agreed to set aside the film while they devoted their attention to their university studies. This delay allowed them to learn and mature.
Share