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https://www.arca.fiocruz.br/handle/icict/51568
Type
ArticleCopyright
Open access
Sustainable Development Goals
03 Saúde e Bem-Estar04 Educação de qualidade
08 Trabalho decente e crescimento econômico
Collections
- IOC - Artigos de Periódicos [12825]
Metadata
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WORK-BASED LEARNING: CONTRIBUTIONS TO PROFESSIONAL HEALTH EDUCATION
Educação vocacional
Educação
Profissional de Saúde Pública
Saúde 4.0
Affilliation
Fundação Oswaldo Cruz. Instituto Oswaldo Cruz. Rio de Janeiro, RJ, Brasil.
Fundação Oswaldo Cruz. Escola Politécnica de Saúde Joaquim Venâncio. Rio de Janeiro, RJ, Brasil.
Fundação Oswaldo Cruz. Instituto Oswaldo Cruz. Laboratório de Comunicação Celular. Rio de Janeiro, RJ, Brasil.
Fundação Oswaldo Cruz. Escola Politécnica de Saúde Joaquim Venâncio. Rio de Janeiro, RJ, Brasil.
Fundação Oswaldo Cruz. Instituto Oswaldo Cruz. Laboratório de Comunicação Celular. Rio de Janeiro, RJ, Brasil.
Abstract
This article presents and discusses the principles of Work-Based Learning (WBL), a teaching strategy consolidated as a field of research in the education and health areas in Europe, the United States and Australia. Therefore, by presenting a background of the impacts and challenges on working conditions and professional training arising from the technologies that constitute Industry 4.0 and Health 4.0. The study seeks to contribute to the use and improvement of WBL in health teaching and professional education in Brazil.
Keywords in Portuguese
Aprendizagem baseada no trabalhoEducação vocacional
Educação
Profissional de Saúde Pública
Saúde 4.0
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