Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
https://www.arca.fiocruz.br/handle/icict/51568
Tipo
ArtículoDerechos de autor
Acceso abierto
Objetivos de Desarrollo Sostenible
03 Saúde e Bem-Estar04 Educação de qualidade
08 Trabalho decente e crescimento econômico
Colecciones
- IOC - Artigos de Periódicos [12875]
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítem
WORK-BASED LEARNING: CONTRIBUTIONS TO PROFESSIONAL HEALTH EDUCATION
Educação vocacional
Educação
Profissional de Saúde Pública
Saúde 4.0
Vocational Education
Education
Public Health Professional.
Health 4.0.
Afiliación
Fundação Oswaldo Cruz. Instituto Oswaldo Cruz. Rio de Janeiro, RJ, Brasil.
Fundação Oswaldo Cruz. Escola Politécnica de Saúde Joaquim Venâncio. Rio de Janeiro, RJ, Brasil.
Fundação Oswaldo Cruz. Instituto Oswaldo Cruz. Laboratório de Comunicação Celular. Rio de Janeiro, RJ, Brasil.
Fundação Oswaldo Cruz. Escola Politécnica de Saúde Joaquim Venâncio. Rio de Janeiro, RJ, Brasil.
Fundação Oswaldo Cruz. Instituto Oswaldo Cruz. Laboratório de Comunicação Celular. Rio de Janeiro, RJ, Brasil.
Resumen en ingles
This article presents and discusses the principles of Work-Based Learning (WBL), a teaching strategy consolidated as a field of research in the education and health areas in Europe, the United States and Australia. Therefore, by presenting a background of the impacts and challenges on working conditions and professional training arising from the technologies that constitute Industry 4.0 and Health 4.0. The study seeks to contribute to the use and improvement of WBL in health teaching and professional education in Brazil.
Palabras clave en portugues
Aprendizagem baseada no trabalhoEducação vocacional
Educação
Profissional de Saúde Pública
Saúde 4.0
Palabras clave en ingles
Work-Based LearningVocational Education
Education
Public Health Professional.
Health 4.0.
Compartir