Please use this identifier to cite or link to this item: https://www.arca.fiocruz.br/handle/icict/8968
Full metadata record
DC FieldValue
dc.contributor.authorSousa, Isabela Cabral Félix de
dc.date.accessioned2014-11-25T18:33:46Z
dc.date.available2014-11-25T18:33:46Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.citationREIGOTA, Marcos; POSSAS, Raquel; RIBEIRO, Adalberto. Trajetórias e narrativas através da Educação Ambiental. Rio de Janeiro: DP&A, 2003. Resenha de: SOUSA, Isabela Cabral Félix de. Resenhas Educativas, Rio de Janeiro, 2005
dc.identifier.urihttps://www.arca.fiocruz.br/handle/icict/8968
dc.description.abstractIntegrando a coleção Metodologia e Pesquisa do Cotidiano, o livro relata histórias de vidas de mestrandos em Desenvolvimento Sustentável na Universidade Federal do Amapá (Unifap). O Programa de Mestrado é um convênio desta universidade com o Ministério do Meio Ambiente, o governo do estado do Amapá, e a Universidade de Brasília (UnB). Pelo seu objetivo implícito de estabelecer relações com a educação ambiental, o livro apresenta proposta bem abrangente. Em estilos próprios, os autores descrevem suas trajetórias de acordo com aspirações e conjunturas sociais experimentadas. Assim sendo, a educação ambiental aparece no livro como realidade subjacente da escolaridade, profissionalização, crescimento pessoal, amizades e vicissitudes da vida de cada autor.
dc.language.isopor
dc.publisherLaboratório de Políticas Públicas - UERJ
dc.rightsopen access
dc.titleTrajetórias e narrativas através da Educação Ambiental
dc.typeArticle
dc.description.abstractenIntegrating the collection Methodology and Research in daily life, the book tells the life histories of Masters students of Sustainable Development at the Federal University of Amapá (Unifap). This Masters Program works in patternship with the Ministry of Environment, the State of Amapá, and Brasília University (UnB). Due to its implicit aim to establish relationships with environmental education, the book is very broad in scope. With their own styles, the authors describe their life paths according to aspirations and the lived structural conditions. Therefore, environmental education appears in the book as a reality that anchors schooling, profession, personal growth, friendship and the vicissitudes of each author’s life.
dc.creator.affilliationFundação Oswaldo Cruz. Escola Politécnica de Saúde Joaquim Venâncio. Laboratório de Iniciação Científica na Educação Básica. Rio de Janeiro, RJ, Brasil.
dc.subject.decsResenhas de Livros
dc.subject.decsEducação Ambiental
dc.subject.decsEducação de Pós-Graduação
Appears in Collections:EPSJV - Artigos de Periódicos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
revp39.pdf111.99 kBAdobe PDFView/Open



FacebookTwitterDeliciousLinkedInGoogle BookmarksBibTex Format mendeley Endnote DiggMySpace

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.