Autor | Massarani, Luisa Medeiros | |
Data de acesso | 2018-12-22T20:02:45Z | |
Data de disponibilização | 2018-12-22T20:02:45Z | |
Data do publicação | 2017 | |
Citação | MASSARANI, Luisa Medeiros. Creative Research Communication — Theory and Practice. Journal of Science Communication, v.16, n.5, p.1-3, 2017. | pt_BR |
ISSN | 1824-2049 | pt_BR |
URI | https://www.arca.fiocruz.br/handle/icict/30748 | |
Idioma | por | pt_BR |
Direito Autoral | restricted access | |
Palavras-chave | Profissionalismo | pt_BR |
Palavras-chave | Desenvolvimento profissional e Treinamento em ciências | pt_BR |
Palavras-chave | Comunicação científica | pt_BR |
Palavras-chave | Teoria e modelos | pt_BR |
Título | Creative Research Communication — Theory and Practice | pt_BR |
Tipo do documento | Article | |
Resumo em Inglês | This article aims to present a critical analysis of the book entitled “Creative Research Communication — Theory and Practice”, written by Clare Wilkinson and Emma Weitkamp (Manchester University Press, 2016). We aim to present the structure of the book, highlighting its strengths and successes. Although some chapters focus on the UK, the book offers a wide range of examples of practical activities for the communication of research of global interest and provides very useful tips. Ethical issues and the importance of evaluation, of how to do carry out such evaluation and
dissemination, are also presented in an inspiring way. Well-written and objective, the book is a must-read for anyone who works, or aspires to work, in the field of public engagement with research. | pt_BR |
Afiliação | Fundação Oswaldo Cruz. Casa de Oswaldo Cruz. Museu da Vida. Rio de Janeiro, RJ, Brasil | |
Palavras-chave em inglês | Professionalism | pt_BR |
Palavras-chave em inglês | professional development and training in science communication | pt_BR |
Palavras-chave em inglês | Science communication | pt_BR |
Palavras-chave em inglês | Theory and models | pt_BR |
DeCS | Comunicação e divulgação científica | pt_BR |
DeCS | Publicações periódicas como assunto | pt_BR |