Please use this identifier to cite or link to this item:
https://www.arca.fiocruz.br/handle/icict/12440
Type
ArticleCopyright
Restricted access
Collections
- IOC - Artigos de Periódicos [12969]
Metadata
Show full item record
THE USE OF INTERNET TOOLS FOR TEACHING AND LEARNING BY IN-SERVICE BIOLOGY TEACHERS: A SURVEY IN BRAZIL
Lifelong learning
Learning communities
In-service teacher education
Internet
Rio de Janeiro
Affilliation
Fundação Oswaldo Cruz. Instituto Oswaldo Cruz, Laboratório de Avaliação em Ensino e Filosofia das Biociências. Rio de Janeiro, RJ, Brasil / Fundação CECIERJ - Fundação Centro de Ciências e Educação Superior a Distância, Rio de Janeiro, RJ, Brasil.
Fundação CECIERJ - Fundação Centro de Ciências e Educação Superior a Distância, Rio de Janeiro, RJ, Brasil.
Fundação Oswaldo Cruz. Instituto Oswaldo Cruz, Laboratório de Avaliação em Ensino e Filosofia das Biociências. Rio de Janeiro, RJ, Brasil.
Fundação CECIERJ - Fundação Centro de Ciências e Educação Superior a Distância, Rio de Janeiro, RJ, Brasil.
Fundação Oswaldo Cruz. Instituto Oswaldo Cruz, Laboratório de Avaliação em Ensino e Filosofia das Biociências. Rio de Janeiro, RJ, Brasil.
Abstract
The study investigated the profile of use of internet tools by in-service biology teachers in the State of Rio
de Janeiro. We identified four purposes of use: Study, Didactic, Professional Management and Personal
Socialization. The pedagogical use internet tools proved to be small. It was mostly focused to the search
for information about biological contents for individual use and to the download of materials to
distribute to the students. We discussed the importance of articulating policies and programs of teacher
education through the development of activities to raise awareness about the pedagogical potential of
collaborative internet tools among Brazilian teachers.
Keywords
Improving classroom teachingLifelong learning
Learning communities
In-service teacher education
Internet
Rio de Janeiro
Share