Please use this identifier to cite or link to this item:
https://www.arca.fiocruz.br/handle/icict/17278
Type
ArticleCopyright
Open access
Sustainable Development Goals
04 Educação de qualidadeCollections
Metadata
Show full item record
OS SETE SABERES NECESSÁRIOS À EDUCAÇÃO DO FUTURO
Guimarães, Maria Cristina Soares | Date Issued:
2012
Alternative title
Seven complex lessons for education in the futureAffilliation
Fundação Oswaldo Cruz. Instituto de Comunicação e Informação Científica e Tecnológica em Saúde. Laboratório de Informação Científica e Tecnológica em Saúde. Rio de Janeiro, RJ, Brasil.
Abstract in Portuguese
O que há de novo em apresentar uma resenha do livro “Os sete saberes necessários à educação do futuro”? Centenas de resenhas e comentários já foram escritos e publicados nesses últimos quase 15 anos, o que atesta a pertinência e atualidade da discussão, ainda que permaneça em aberto a discussão sobre a real possibilidade de um outro processo educativo. Sim, por que não se trata de conteúdos, trata-se, antes, de colocar em marcha um processo de educação que esteja implicado com o futuro, com a sustentabilidade do planeta, com a democracia, com a equidade e com a justiça social. Nada mais atual, portanto, em tempos de Rio +20. Nada mais atual, principalmente, em tempos de um compromisso radical da saúde com a educação permanente.
Abstract
What is the novelty in presenting a review of “Seven complex lessons for education in the future”? Hundreds of reviews and comments have been written and published over the past 15 years, which attests to the pertinence and timeliness of the topic, although discussion about an alternative educational process remains open. Indeed, it is not about the content but rather launching an education process associated with the future, planet sustainability, democracy, equality and social justice. This topic could not be more timely with the Rio +20 conference and a radical commitment between health and permanent education.
Share