Please use this identifier to cite or link to this item:
https://www.arca.fiocruz.br/handle/icict/19091
JOGOS VIRTUAIS NO ENSINO: USANDO A DENGUE COMO MODELO
Alternative title
Virtual games on the teching and learning process: using the dengue fever as a themeAuthor
Affilliation
Universidade Federal Fluminense. Departamento de Biologia Celular e Molecular. Niterói, RJ, Brasil
Universidade Federal Fluminense. Departamento de Biologia Celular e Molecular. Niterói, RJ, Brasil
Universidade Federal do Rio de Janeiro. Faculdade de Farmácia. Rio de Janeiro, RJ, Brasil
Universidade Federal do Rio de Janeiro. Instituto de Microbiologia. Rio de Janeiro, RJ, Brasil
Universidade Federal do Rio de Janeiro. Instituto de Microbiologia. Rio de Janeiro, RJ, Brasil
Fundação Oswaldo Cruz. Centro de Pesquisas Gonçalo Moniz. Salvador, BA, Brasil
Universidade Federal Fluminense. Departamento de Biologia Celular e Molecular. Niterói, RJ, Brasil
Universidade Federal Fluminense. Departamento de Biologia Celular e Molecular. Niterói, RJ, Brasil
Universidade Federal do Rio de Janeiro. Faculdade de Farmácia. Rio de Janeiro, RJ, Brasil
Universidade Federal do Rio de Janeiro. Instituto de Microbiologia. Rio de Janeiro, RJ, Brasil
Universidade Federal do Rio de Janeiro. Instituto de Microbiologia. Rio de Janeiro, RJ, Brasil
Fundação Oswaldo Cruz. Centro de Pesquisas Gonçalo Moniz. Salvador, BA, Brasil
Universidade Federal Fluminense. Departamento de Biologia Celular e Molecular. Niterói, RJ, Brasil
Abstract
Although the computational technology is highly attractive for children and teenagers, at some schools only informatics teacher has used it as a teaching tool. Our goal is to observe the student acceptance and interactivity with games containing digital information about the dengue fever, one of the most lethal viral diseases, in formal and non-formal rooms in states of Rio de Janeiro and Bahia. Tests with 550 students from first and second grade schools revealed that 100% prefer games than books, magazines or table games currently used on that purpose. Similar result was observed in non-formal places. This work suggested that the computer and software could be a high interactive didactic tool for other áreas such as biology and chemistry.
Share