Please use this identifier to cite or link to this item: https://www.arca.fiocruz.br/handle/icict/25191
Title: Using Google Trends Data to Study Public Interest in Breast Cancer Screening in Brazil: Why Not a Pink February?
Authors: Silva, Paulo Roberto Vasconcellos
Carvalho, Dárlinton Barbosa Feres
Trajano, Valéria
La Rocque, Lucia Rodriguez de
Sawada, Anunciata Cristina Marins Braz
Juvanhol, Leidjaira Lopes
Affilliation: Fundação Oswaldo Cruz. Instituto Oswaldo Cruz. Laboratório de Inovações em Terapias, Ensino e Bioprodutos. Rio de Janeiro, RJ. Brasil / Instituto Nacional de Câncer. Coordenação de Pesquisa. Rio de Janeiro, RJ, Brasil.
Universidade Federal de São João del-Rei. Departamento de Ciência da Computação. São João del-Rei, MG, Brasil.
Fundação Oswaldo Cruz. Instituto Oswaldo Cruz. Laboratório de Inovações em Terapias, Ensino e Bioprodutos. Rio de Janeiro, RJ. Brasil.
Fundação Oswaldo Cruz. Instituto Oswaldo Cruz. Laboratório de Inovações em Terapias, Ensino e Bioprodutos. Rio de Janeiro, RJ. Brasil / Universidade do Estado do Rio de Janeiro. Departamento de Línguas Germânicas. Instituto de Letras. Setor de Literatura Inglesa. Rio de Janeiro, RJ, Brasil.
Fundação Oswaldo Cruz. Instituto Oswaldo Cruz. Laboratório de Inovações em Terapias, Ensino e Bioprodutos. Rio de Janeiro, RJ. Brasil.
Fundação Oswaldo Cruz. Escola Nacional de Saúde Pública Sergio Arouca. Rio de Janeiro, RJ. Brasil.
Abstract: One of the major challenges of the Brazilian Ministry of Health is to foster interest in breast cancer screening (BCS), especially among women at high risk. Strategies have been developed to promote the early identification of breast cancer mainly by Pink October campaigns. The massive number of queries conducted through Google creates traffic data that can be analyzed to show unrevealed interest cycles and their seasonalities.
Keywords: Internet
cancer information seeking
breast cancer
mass screening
health communication
early detection of cancer
infoveillance
infodemiology
Brazil
keywords: Internet
pesquisa de informações sobre câncer
Câncer de mama
triagem em massa
Comunicação em saúde
detecção precoce do câncer
Brasil
Issue Date: 2017
Publisher: JMIR Publications
Citation: SILVA, Paulo Roberto Vasconcellos; et al. Using Google Trends Data to Study Public Interest in Breast Cancer Screening in Brazil: Why Not a Pink February?. JMIR Public Health and Surveillance, v.3, n.2, e 17, 8p, 2017.
DOI: 10.2196/publichealth.7015
ISSN: 2369-2960
Copyright: open access
Appears in Collections:IOC - Artigos de Periódicos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
valeria_trajano_etal_IOC_2017.pdf779.46 kBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInGoogle BookmarksBibTex Format mendeley Endnote DiggMySpace

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.