Please use this identifier to cite or link to this item:
https://www.arca.fiocruz.br/handle/icict/43295
Type
ArticleCopyright
Open access
Sustainable Development Goals
04 Educação de qualidadeCollections
- COC - Artigos de Periódicos [1215]
Metadata
Show full item record
MUSEUS E FAMÍLIAS: PERCEPÇÕES E COMPORTAMENTOS DE CRIANÇAS E SEUS FAMILIARES EM EXPOSIÇÕES PARA O PÚBLICO INFANTIL
Pesquisa de Público
Estudos de Visitantes
Aprendizagem em Museus
Educação Não Formal
Público Infantil e Famílias
Audience Research
Visitor Studies
Learning at Museums
Informal Education
Children and Family Audiences
Studart, Denise Coelho | Date Issued:
2005
Alternative title
Museums and families: the perceptions and behavior of children and their families at children’s exhibitsAuthor
Affilliation
Fundação Oswaldo Cruz. Casa de Oswaldo Cruz. Museu da Vida. Rio de Janeiro, RJ, Brasil.
Abstract in Portuguese
Este artigo apresenta resultados de pesquisa de doutorado realizada em três exposições interativas, planejadas para o público infantil e famílias. Duas delas ocorreram em museus londrinos: All Hands Gallery, no National Maritime Museum e Launch Pad, no Science Museum. "Me & My Body", foi montada no Eureka! The Museum for Children, na cidade de Halifax. A metodologia adotada e os achados obtidos são uma contribuição para o estudo de público de família em museus e serve como referência e base de comparação para estudos na área desenvolvidos em outros países. No Brasil, são ainda poucas as pesquisas realizadas em museus que tenham buscado 'conhecer' o público composto por grupos familiares que visitam essas instituições. A investigação demonstrou que tais ambientes são um importante produto cultural e educativo do museu para o público infantil e de famílias.
Abstract
The article presents findings from doctoral research conducted at three interactive exhibits for children and family audiences. Two took place at museums in London (the National Maritime Museum's All Hands Gallery and the Science Museum's Launch Pad) while the third –"Me & My Body"– was on display at Eureka! The Museum for Children, in Halifax. Both the methodology adopted and the research findings are a contribution to the study of the family audience at museums and are meant to serve as a reference and a basis for comparison in similar studies conducted in other countries. Few museum studies in Brazil have sought to 'get to know' the audience comprising family groups that visit these institutes. My research showed that for children and their families these environments are an important cultural and educational product.
Keywords in Portuguese
Exposições InterativasPesquisa de Público
Estudos de Visitantes
Aprendizagem em Museus
Educação Não Formal
Público Infantil e Famílias
Keywords
Interactive ExhibitsAudience Research
Visitor Studies
Learning at Museums
Informal Education
Children and Family Audiences
Share