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https://www.arca.fiocruz.br/handle/icict/43818
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Sustainable Development Goals
10 Redução das desigualdadesCollections
- COC - Artigos de Periódicos [1193]
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INVESTIGATING ACCESSIBILITY IN LATIN AMERICAN SCIENCE MUSEUMS AND CENTERS
Inclusão
Comunicação e Divulgação Científica
Museus de Ciência
Author
Affilliation
Grupo Museus e Centros de Ciências Acessíveis. Rio de Janeiro, RJ, Brasil / Fundação Centro de Ciências e Educação Superior a Distância do Estado do Rio de Janeiro. Rio de Janeiro, RJ, Brasil / Instituto Nacional de Comunicação Pública da Ciência e Tecnologia. Rio de Janeiro, RJ, Brasil / Fundação Oswaldo Cruz. Casa de Oswaldo Cruz. Rio de Janeiro, RJ, Brasil.
Instituto Nacional de Comunicação Pública da Ciência e Tecnologia. Rio de Janeiro, RJ, Brasil / Fundação Oswaldo Cruz. Casa de Oswaldo Cruz. Rio de Janeiro, RJ, Brasil.
Grupo Museus e Centros de Ciências Acessíveis. Rio de Janeiro, RJ, Brasil / Instituto Nacional de Comunicação Pública da Ciência e Tecnologia. Rio de Janeiro, RJ, Brasil / Universidade Federal do Rio de Janeiro. Rio de Janeiro, RJ, Brasil.
Grupo Museus e Centros de Ciências Acessíveis. Rio de Janeiro, RJ, Brasil.
Grupo Museus e Centros de Ciências Acessíveis. Rio de Janeiro, RJ, Brasil.
Instituto Nacional de Comunicação Pública da Ciência e Tecnologia. Rio de Janeiro, RJ, Brasil / Fundação Oswaldo Cruz. Casa de Oswaldo Cruz. Rio de Janeiro, RJ, Brasil.
Grupo Museus e Centros de Ciências Acessíveis. Rio de Janeiro, RJ, Brasil / Instituto Nacional de Comunicação Pública da Ciência e Tecnologia. Rio de Janeiro, RJ, Brasil / Universidade Federal do Rio de Janeiro. Rio de Janeiro, RJ, Brasil.
Grupo Museus e Centros de Ciências Acessíveis. Rio de Janeiro, RJ, Brasil.
Grupo Museus e Centros de Ciências Acessíveis. Rio de Janeiro, RJ, Brasil.
Abstract
Science museums are powerful places not only for science communication, informal science teaching, and leisure but also for promoting science and technology in an equitable, diverse, and inclusive mode. The paper presents an overview of accessibility in Latin American science museums and centers, based on a questionnaire comprised of open and closed questions in Portuguese and Spanish. The answers received from directors and other personnel responsible for 109 institutions in twelve countries were analyzed using an accessibility indicator tool. The fi ndings suggest that these institutions generally offer some physical accessibility resources and fewer communicational and attitudinal accessibility resources. Data also show that there is an absence of institutional practices that might underpin any endeavor to take into consideration the inclusion of people with disabilities. More funding must be made available for practices and research in this area. We also recommend that persons with disabilities play a greater role as protagonists and professionals and likewise as a research public in the realm of science communication and at the region’s science museums and centers.
Keywords in Portuguese
AcessibilidadeInclusão
Comunicação e Divulgação Científica
Museus de Ciência
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