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https://www.arca.fiocruz.br/handle/icict/67351
POLÍTICAS DE FORMAÇÃO EM EDUCAÇÃO FÍSICA E SAÚDE COLETIVA
SUS
Educação física
Saúde coletiva
Formação profissional
Alternative title
Policies for training in physical education and public healthAffilliation
Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Escola de Educação Física. Porto Alegre, RS, Brasil.
Universidade de São Paulo. São Paulo, SP, Brasil / Universidade Estadual de Campinas. Campinas, SP, Brasil.
Universidade Federal do Espírito Santo. Centro de Educação Física e Desportos. Vitória, ES, Brasil / Universidade Federal de Santa Catarina. Joinville, SC, Brasil.
Universidade de São Paulo. São Paulo, SP, Brasil / Universidade Estadual de Campinas. Campinas, SP, Brasil.
Universidade Federal do Espírito Santo. Centro de Educação Física e Desportos. Vitória, ES, Brasil / Universidade Federal de Santa Catarina. Joinville, SC, Brasil.
Abstract in Portuguese
Este ensaio apresenta uma iniciativa de investigação interinstitucional que agrega três grupos de pesquisa vinculados a programas de pós-graduação em educação física: Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Universidade de São Paulo e Universidade Federal do Espírito Santo. O tema articulador do projeto são as políticas de formação em educação física e saúde coletiva, cujo foco inicial é o Programa de Educação pelo Trabalho em Saúde. As investigações a serem empreendidas têm o propósito de acompanhar e analisar os processos de composição e articulação entre ensino, serviço e comunidade com vistas a constituir uma rede de saberes e práticas que responda aos desafios da formação em saúde comprometida com a defesa e consolidação do Sistema Único de Saúde.
Abstract
This essay presents an inter-institutional research initiative that brings together three research
groups linked to graduate programs in physical education: the Federal University of Rio Grande do Sul,
the University of São Paulo, and the Federal University of Espírito Santo. The main topics behind the
project are the training policies for physical education and public health, which, initially, focus on the
Education Program for Work in Health. The investigations to be undertaken aim to monitor and analyze
the composition and coordination processes involved
in teaching, in services, and in the community in pursuit of constituting a network of knowledge and practices that can meet the challenges of providing training in health committed to defending and consolidating the Unified Health System (SUS).
Keywords in Portuguese
Políticas de formaçãoSUS
Educação física
Saúde coletiva
Formação profissional
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