Please use this identifier to cite or link to this item:
https://www.arca.fiocruz.br/handle/icict/8968
TRAJETÓRIAS E NARRATIVAS ATRAVÉS DA EDUCAÇÃO AMBIENTAL
Sousa, Isabela Cabral Félix de | Date Issued:
2005
Affilliation
Fundação Oswaldo Cruz. Escola Politécnica de Saúde Joaquim Venâncio. Laboratório de Iniciação Científica na Educação Básica. Rio de Janeiro, RJ, Brasil.
Abstract in Portuguese
Integrando a coleção Metodologia e Pesquisa do Cotidiano, o livro relata histórias de vidas de mestrandos em Desenvolvimento Sustentável na Universidade Federal do Amapá (Unifap). O Programa de Mestrado é um convênio desta universidade com o Ministério do Meio Ambiente, o governo do estado do Amapá, e a Universidade de Brasília (UnB). Pelo seu objetivo implícito de estabelecer relações com a educação ambiental, o livro apresenta proposta bem abrangente. Em estilos próprios, os autores descrevem suas trajetórias de acordo com aspirações e conjunturas sociais experimentadas. Assim sendo, a educação ambiental aparece no livro como realidade subjacente da escolaridade, profissionalização, crescimento pessoal, amizades e vicissitudes da vida de cada autor.
Abstract
Integrating the collection Methodology and Research in daily life, the book tells the life histories of Masters students of Sustainable Development at the Federal University of Amapá (Unifap). This Masters Program works in patternship with the Ministry of Environment, the State of Amapá, and Brasília University (UnB). Due to its implicit aim to establish relationships with environmental education, the book is very broad in scope. With their own styles, the authors describe their life paths according to aspirations and the lived structural conditions. Therefore, environmental education appears in the book as a reality that anchors schooling, profession, personal growth, friendship and the vicissitudes of each author’s life.
Share