Please use this identifier to cite or link to this item:
https://www.arca.fiocruz.br/handle/icict/15042
Type
ArticleCopyright
Open access
Sustainable Development Goals
04 Educação de qualidadeCollections
- IOC - Artigos de Periódicos [12973]
Metadata
Show full item record
O FILME O MILAGRE DE ANNE SULLIVAN AUXILIANDO O TRABALHO DO PROFESSOR NA ESCOLA: CONTRIBUIÇÕES PARA UMA EDUCAÇÃO INCLUSIVA NA FORMAÇÃO DE DOCENTES
Formação de docentes
Educação inclusiva
Anne Sullivan
Filme como estratégia para a formação docente
Inclusive education
fFilm as a strategy for teacher’s formation
Teacher’s formation
Affilliation
PUC MInas. Departamento de Ciências Biológicas. Betim, MG, Brasil.
Fundação Oswaldo Cruz. Instituto Oswaldo Cruz. Rio de Janeiro, RJ, Brasil.
Fundação Oswaldo Cruz. Instituto Oswaldo Cruz. Rio de Janeiro, RJ, Brasil.
Abstract in Portuguese
O trabalho apresenta o filme intitulado “O milagre de Anne Sullivan” como material
potencialmente significativo e capaz de subsidiar uma ampla discussão acerca da educação especial
e da educação inclusiva, bem como das relações do professor no espaço da escola.
Abstract
The paper presents the film "The Miracle Worker" as potentially significant material
capable of subsidizing an extensive discussion of special education and inclusive education, as well
as the relationships of the teacher at school.
Keywords in Portuguese
Educação especialFormação de docentes
Educação inclusiva
Anne Sullivan
Filme como estratégia para a formação docente
Keywords
Special educationInclusive education
fFilm as a strategy for teacher’s formation
Teacher’s formation
Share