Please use this identifier to cite or link to this item:
https://www.arca.fiocruz.br/handle/icict/24922
Type
ArticleCopyright
Open access
Sustainable Development Goals
10 Redução das desigualdadesCollections
Metadata
Show full item record
REFORMA E READEQUAÇÃO DO LAYOUT DA BIBLIOTECA EMÍLIA BUSTAMANTE / EPSJV / FIOCRUZ
Alternative title
Reform and readjustment of the layout of the Emília Bustamante Library / EPSJV / FIOCRUZAffilliation
Fundação Oswaldo Cruz. Escola Politécnica de Saúde Joaquim Venâncio. Biblioteca Emília Bustamante. Rio de Janeiro, RJ, Brasil.
Fundação Oswaldo Cruz. Escola Politécnica de Saúde Joaquim Venâncio. Biblioteca Emília Bustamante. Rio de Janeiro, RJ, Brasil.
Fundação Oswaldo Cruz. Escola Politécnica de Saúde Joaquim Venâncio. Biblioteca Emília Bustamante. Rio de Janeiro, RJ, Brasil.
Fundação Oswaldo Cruz. Escola Politécnica de Saúde Joaquim Venâncio. Biblioteca Emília Bustamante. Rio de Janeiro, RJ, Brasil.
Fundação Oswaldo Cruz. Escola Politécnica de Saúde Joaquim Venâncio. Biblioteca Emília Bustamante. Rio de Janeiro, RJ, Brasil.
Abstract in Portuguese
O artigo trata da importância que as bibliotecas têm como suporte ao ensino e a necessidade de sua adequação a tal função. O objetivo do estudo é apresentar a proposta de um novo layout da Biblioteca Emília Bustamante, da Escola Politécnica de Saúde Joaquim Venâncio/Fundação Oswaldo Cruz, para atender os alunos do Ensino Médio, pósgraduação, bem como professores, pesquisadores e comunidade externa à Fiocruz.A reforma do layout da biblioteca visa tornar mais funcional o espaço, propiciar melhores condições de uso e proteção ao acervo, como ainda, atender às normas de acessibilidade propostas pela Associação Brasileira de Normas Técnicas. É importante destacar que no momento de elaboração e submissão deste artigo, o projeto proposto já foi apresentado e aprovado pela diretoria responsável, sendo necessários alguns ajustes para sua viabilização por parte da equipe técnica envolvida, ou seja, adequações à parte de engenharia e arquitetura para sua consecução.
Abstract
The article deals with the importance that libraries have to support the teaching and the necessity of their adaptation to this function. The objective of the study is to present the proposal of a new layout of the BibliotecaEmília Bustamante, of the Escola Politécnica de Saúde Joaquim Venâncio/Fundação Oswaldo Cruz, to attend the students of the High School, postgraduate, as well as teachers, researchers and community outside the Fiocruz. The reform of the layout of the library aims to make the space more functional, provide better conditions for use and protection of the collection, and also meet the accessibility standards proposed by the Brazilian Association of Technical Standards. It is important to point out that at the time of writing and submitting this article, the proposed project has already been presented and approved by the responsible board, and some adjustments are necessary for its feasibility by the technical team involved, i.e., their achievement.
Share