Please use this identifier to cite or link to this item:
https://www.arca.fiocruz.br/handle/icict/34056
Type
ArticleCopyright
Open access
Sustainable Development Goals
04 Educação de qualidadeCollections
Metadata
Show full item record
UMA EXPERIÊNCIA INTERDISCIPLINAR NA CONSTRUÇÃO DA EDUCAÇÃO AMBIENTAL AGROECOLÓGICA
Affilliation
Instituto Federal Baiano de Educação Ciência e Tecnologia. Teixeira de Freitas, BA, Brasil.
Instituto Federal Baiano de Educação Ciência e Tecnologia. Teixeira de Freitas, BA, Brasil.
Instituto Federal Baiano de Educação Ciência e Tecnologia. Teixeira de Freitas, BA, Brasil.
Abstract in Portuguese
O presente artigo trata-se de uma reflexão sobre a experiência de participação em um subprojeto da UNEB – Universidade do Estado da Bahia, com uma proposta interdisciplinar: educação ambiental agroecológica, literatura infanto-juvenil e tecnologias na escola. Todas as atividades foram realizadas em parceria com alunos dos cursos de Biologia, Letras e Pedagogia da respectiva universidade na escola pública municipal. As reflexões tratam do ponto de vista do professor da escola sob os aspectos: o tema educação ambiental agroecológica como conteúdo nas aulas de linguagens, como uma proposta lúdica em literatura e como atividades práticas nas aulas de horticultura e jardinagem. Trata-se pois, de um estudo descritivo reflexivo sobre essa experiência.
Abstract
This article is about a reflection on the experience of participating in a subproject of UNEB - State University of Bahia, with an interdisciplinary proposal: environmental education agroecology, children's literature and technologies in school. All the activities were carried out in partnership with students of the Biology, Literature and Pedagogy courses of the UNEB in the Municipal Public school Solidariedade. The reflections are treated from the point of view of the teacher of the school under the following aspects the theme "agroecological environmental education": content in language classes, playful proposal in literature and as practical activities in horticulture and gardening classes. It is, therefore, a reflexive descriptive study about this experience.
Share