Please use this identifier to cite or link to this item:
https://www.arca.fiocruz.br/handle/icict/50890
Type
ArticleCopyright
Open access
Sustainable Development Goals
04 Educação de qualidadeCollections
- IOC - Artigos de Periódicos [12980]
Metadata
Show full item record
FAMILY, SCHOOL AND EDUCATORS: IMPORTANT PILLARS IN THE PERCEPTION OF CHILDHOOD DEPRESSION
Affilliation
Fundação Oswaldo Cruz. Instituto Oswaldo Cruz. Pós-graduação em Ensino em Biociências e Saúde. Laboratório de Inovações em Terapias, Ensino e Bioprodutos. Rio de Janeiro, RJ, Brasil. Rio de Janeiro, RJ, Brasil.
Fundação Oswaldo Cruz. Instituto Oswaldo Cruz. Pós-graduação em Ensino em Biociências e Saúde. Laboratório de Inovações em Terapias, Ensino e Bioprodutos. Rio de Janeiro, RJ, Brasil. Rio de Janeiro, RJ, Brasil.
Fundação Oswaldo Cruz. Instituto Oswaldo Cruz. Pós-graduação em Ensino em Biociências e Saúde. Laboratório de Inovações em Terapias, Ensino e Bioprodutos. Rio de Janeiro, RJ, Brasil. Rio de Janeiro, RJ, Brasil.
Abstract
Currently, mental health professionals say that there is no doubt about the
existence of depression in children, who can even be affected at preschool
age. Therefore, the perception of the family, school and educators is important
to assist in early diagnosis, as well as in treatment. This article
aims to carry out a literature review on depression in children, seeking statistical
data published in Brazil, between 1995 and 2018, a period of 23
years. Scientific articles were investigated through the databases, Scielo,
PubMed, PePSIC and Academic Google, resulting in 18 articles found. It is
concluded that there is little research on the subject in Brazil, emphasizing
the importance of the perception of the family, school and educators.
Share