Please use this identifier to cite or link to this item:
https://www.arca.fiocruz.br/handle/icict/68767
AVALIAÇÃO DA PROPOSTA DE CONSTRUÇÃO DE UM CURRÍCULO INTERDISCIPLINAR NUMA ESCOLA TÉCNICA DE SAÚDE
Alternative title
Assessment of the proposal to construct a interdisciplinary curriculum in a technical health schoolAuthor
Affilliation
Hospital de Clínicas de Porto Alegre. Escola Estadual Técnica em Saúde. Porto Alegre, RS, Brasil / Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Porto Alegre, RS, Brasil.
Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Porto Alegre, RS, Brasil.
Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Porto Alegre, RS, Brasil / Universidade de Aveiro. Aveiro, Portugal.
Escola Estadual de Ensino Médio Japão. Porto Alegre, RS, Brasil / Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Porto Alegre, RS, Brasil.
Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Porto Alegre, RS, Brasil.
Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Porto Alegre, RS, Brasil / Universidade de Aveiro. Aveiro, Portugal.
Escola Estadual de Ensino Médio Japão. Porto Alegre, RS, Brasil / Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Porto Alegre, RS, Brasil.
Abstract in Portuguese
Este trabalho busca propiciar espaços para a formação dos professores, agregando a prática por eles desenvolvida ao plano político-peda-gógico da escola e aos entendimentos sobre as diferentes formas e níveis de integração curricular possíveis. Nesse processo foram pesquisados os entendimentos de inter/multi/pluri/transdisciplina-riedade e a forma pela qual ela poderia ser efetivada numa realidade educacional de escola técnica.
Abstract
This work aims to provide spaces for
the training and education of teachers, adding the
practices they developed to the school’s politicalpedagogical plan and to the views of the various
forms and levels of possible curricular integration.
The authors researched inter/multi/pluri/transdisciplinarity and the manner in which it could be
achieved in the educational reality of a technical
school.
Share