Please use this identifier to cite or link to this item:
https://www.arca.fiocruz.br/handle/icict/17364
Type
ArticleCopyright
Open access
Sustainable Development Goals
04 Educação de qualidadeCollections
Metadata
Show full item record
ESTÁGIOS NÃO-OBRIGATÓRIOS EM NUTRIÇÃO: A BUSCA PELA QUALIDADE DE ENSINO ALIADA ÀS ATUAIS EXIGÊNCIAS LEGAIS E EDUCACIONAIS – RELATO DE CASO
Alternative title
Non-mandatory nutrition internship: the quest for quality in education coupled with current legal and educational requirements – a case reportAffilliation
Universidade Presbiteriana Mackenzie. Centro de Ciências Biológicas e da Saúde. São Paulo, SP, Brasil.
Universidade Presbiteriana Mackenzie. Centro de Ciências Biológicas e da Saúde. São Paulo, SP, Brasil.
Universidade Presbiteriana Mackenzie. Centro de Ciências Biológicas e da Saúde. São Paulo, SP, Brasil.
Abstract in Portuguese
Trata-se de relato da experiência dos estágios não-obrigatórios em Nutrição da Universidade Presbiteriana Mackenzie. Tem como objetivo subsidiar a reflexão sobre as normativas de estágio vigentes dentro de uma proposta para o acompanhamento desses estágios. Por considerar o período de estágios uma das principais etapas da formação do nutricionista e em virtude dos novos paradigmas que cercam os estágios, é apresentada a recente abordagem adotada para o desenvolvimento dos estágios não-obrigatórios em Nutrição. Pode-se concluir que essa experiência está sendo bem sucedida, pois além de atender à legislação, tem demonstrado que o acompanhamento do aluno minimiza problemas de aprendizagem, estreita as relações entre a instituição de ensino e a empresa, e, prepara o futuro profissional.
Abstract
This article discusses the experience of non-compulsory internships in the nutrition course of the Mackenzie Presbiterian University. The objective is to subside the reflection about the actual law of internship considering one proposal for the monitoring of these internships. We consider that the period of internships is one of the most crucial steps in the formation of the nutritionist and in virtue of the new paradigms that are presented for the internships, the recent approach adopted to develop the non compulsory internships in the Nutrition courses. We concluded that this experience is well done, because further than the attendance to the legislation, it has been demonstrated that the monitoring of the student downsizes the learning troubles, improving the relationship between the Education Institution and the company, and the preparation of the future professional.
Share