Please use this identifier to cite or link to this item:
https://www.arca.fiocruz.br/handle/icict/60104
Type
ArticleCopyright
Open access
Sustainable Development Goals
10 Redução das desigualdadesCollections
Metadata
Show full item record
PANDEMIA DE COVID-19, ENSINO REMOTO E A POTENCIALIZAÇÃO DAS DESIGUALDADES EDUCACIONAIS
Magalhães, Rodrigo Cesar da Silva | Date Issued:
2021
Alternative title
Covid-19, distance education, and the intensification of educational inequalitiesAffilliation
Colégio Pedro II. Rio de Janeiro, RJ, Brasil.
Abstract in Portuguese
O presente artigo discute a adoção de modalidades de ensino remoto no contexto da pandemia de covid-19 e a potencialização das desigualdades educacionais no Brasil.
Abstract
This article discusses the adoption of distance education modalities within the context of the covid-19 pandemic and the intensification of educational inequalities in Brazil.
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-abstractes
Este artículo discute la adopción de modalidades de enseñanza a distancia en el contexto de la pandemia de covid-19 y la potencialización de las desigualdades educativas en Brasil.
Share